Överkörd

Kvällspromenerar och lyckas med hjälp från ovan att undvika en färd till de saligas ängder när en bil stryker byxbenen vid ett övergångsställe. Jag fortsätter med Spanarna i ipoden och går småleende i regnet åt träffsäkerheten och tramset i förening. När programmet är slut trycker jag fram James Taylors Covers och borde fortsätta le åt det baktunga svänget men mina öron, mitt huvud är överkört av musik i alla dess former och krockkuddarna har löst ut för länge sedan. Ett ackord till så är jag vaccinerad mot musik för all framtid hinner jag tänka innan jag plockar av mig lurarna i ösregnet och det är inte förrän jag står och tittar in i vattenmassorna som vräker ner från Dunkehallaån som balansen återvänder. Vattenbrus, riktig musik.

Kommentarer
Postat av: Po

Men ta på dig reflexväst. Man får ju vara som en far för dig.

2008-11-12 @ 10:20:43
Postat av: Anonym

Po brukar inte heller gå runt med reflexväst...

2008-11-12 @ 17:26:47
Postat av: Anonym

Låter som ett synnerligen Tranströmerskt ögonblick.

2008-11-13 @ 17:39:08
Postat av: WB

Epifaniskt.



2008-11-13 @ 20:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0