Överkörd Ford

Den rätta blueskänslan vill inte riktigt infinna sig på morgonen, när resten av familjen ligger och trynar medan jag i halvmörkret tittar på min tallrik fil, men det kanske är det som är riktig blues, utanförskapet, kylan och längtan till något annat än en bluesensemble i musikhusets mörker. Men jag tinar upp och kommer på mig själv flera gånger med att tycka att det är riktigt trevligt med musik när tvåorna, konstigt nog, gör som jag säger och leverar en version av Help the poor som andas Michael Jackson, Kraftwerk och Zeppelin och lämnar Robben Ford överkörd i dikesrenen.
   
    

Kommentarer
Postat av: PS

Hmm, ja det verkar ju gott nog. Som gammal Robben Ford-fantast tillåter jag mig dock att tvivla en smula...

2008-11-20 @ 22:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0