I ur och skur

Tillbringar kvällen med fyraåringen på äventyrsbadet och har efter tre timmar vattenrutsch och vågmaskin blodsmak i munnen och rubbat balanssinne. Efter det fyrtioandra åket i vattenrutschbanan frågar min fyraåriga vattenterrorist om vi inte kan åka vattenrutschbanan några gånger till och jag placerar mina dryga hundra pannor så värdigt jag kan i plastbanan och hoppas att det inte dokumenteras för eftervärlden innan vi halkar ner. Hon håller ett tempo på tvåhundra i vågbassängen och är på det hela taget helt omutlig; det går inte ens att locka med en glass - vi kan ta det sen - och det är faktiskt bara att hålla i sig och hänga med för det måste ju för allt i världen badas och det är tre timmar stoj, krokodil och flams. När vi småpratande åker hem kommer frågan som om det vore det mest naturliga i världen: Bor kungen i Stockholm?

 

Kommentarer
Postat av: bernur

Att du vågar: jag har hört och förstått att en del saker som lärare gör hamnar på youtube - - -

2008-11-13 @ 21:21:10
Postat av: WB

Du måste skoja...

2008-11-13 @ 21:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0