Vi gratulerar

Min gode vän, kollega, ständige trätobroder - den evigt unge H - skickade ett mail som träffade mitt ömmande samvete likt en giftpil när han tackade för "all uppvaktning, värme och empati på min födelsedag i lördags". Jag fick ägna en timme åt att torka ren dataskärmen från H:s klistriga ironi. Till saken hör att jag knappt vet när mina syskon och föräldrar är födda, men ändå, det är rätt gråblekt att inte ha en aning om när ens vänner fyller. Nu kanske inte fyrtiotvåårsdagen är något som förtjänar högtidstal och guldklockor, men jag kan bara kapitulera. Jag kunde ansträngt mig mer. 
     Vi spelade tillsammans på Pigalle i Nässjö, kanske inte direkt den mest flärdfulla miljön för en födelsedag, och en timme före konsert tryckte vi i oss en hamburgare på Frasses. Tillsammans med elva ungdomar i mopedåldern. Tro mig H, hade jag bara vetat hade jag bjudit dig på en hundrafemtiogrammare med extra dressing. Jag gjorde som vanligt mitt yttersta för att sprida glädje och trivsel, men det kanske inte var min bästa dag. Men som Rune Gustafsson, gudabenådad jazzgitarrist med ett orörligt stoneface, brukade säga: Jag ser ut så här när jag är glad.


image69

Kommentarer
Postat av: Po

Fick äran att dinera med Direktören idag. Ny S-Max, I-phone, Hong Kong, Österrike, Miami. Kommentarer överflödiga.

2008-03-07 @ 14:03:21
Postat av: candidate nr x

Jag har hört att Frasses har okristligt goda hamburgare. Stämmer det?

2008-03-07 @ 16:02:49
Postat av: WB

Frasses burgare var helt OK, men okristligt? Det kändes som en gatukökshamburgare, vilken som helst.

2008-03-07 @ 16:22:45
Postat av: Anonym

haha! Vilken likgiltig min du har.

2008-03-08 @ 18:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0