Yrkesskada

Vid ett musikaliskt engagemang i lördags i Eksjö, där jag för övrigt väntade i 5 timmar i en tolvgradig lokal väntade på att få spela, var jag nära att förlora synen. I ett tillsynes fredligt akustiskt set slog vår trumslagare av en bit av sin blomsterpinne som med ljusets hastighet styrde mot min näthinna. Jag duckade instinktivt och kunde på så sätt rädda min synförmåga. Det tänkbara scenariot har nästan skrämt vettet ur mig:

Hur förlorade du synen?
Jag fick en trumpinne i ögat.
Varför är dina fingrar så svarta?
Jag har förfrusit mig.
Var?
I Eksjö.
Är du verkligen beredd att offra din hälsa för att få spela bas?
Jag vet inte.
Ja, men du har i alla fall hörseln kvar.
Va?


Kommentarer
Postat av: DrDr

Döv, blind, förfrusen och känslokall. Men de blåa tabletterna jag gav dig har väl i alla fall hjälpt dig att bibehålla en kroppslig förmåga......

2007-10-03 @ 09:57:53
Postat av: bernur

Den som har läst Dr Glas ska förstås akta sig för att ta emot tabletter av en doktor - - -

2007-10-03 @ 10:04:30
Postat av: B

Jo, liknelsen med Glas är hårresande. Jag är glad för varje dag jag överlever Doktorns sällskap.

2007-10-03 @ 12:52:03
Postat av: J

var ett f-bannat tjat om tabletterna. var får man tag i dem? juneporten?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0