Min garderob

Jag har problem med fukt i min garderob eftersom min smoking uppenbarligen har krympt. Ändå tog jag ikväll på mig det mest eländiga och obekväma plagg jag vet.
     Det finns inget klädesplagg som kan vara så infernaliskt hett som en smoking. För några år sedan, ja en massa år sedan, spelade vi på någon slags fest som anordnades utomhus på gamla Strand i samband med Frisbee-VM. Det var säkert 30 grader varmt och solen följde oss obevekligen som om vi vore punktmarkerade av Stefan Schwarz. Där satt vi i smoking och spelade storbandsjazz, och försökte se cocktailmässiga ut med svetten forsande och panik i ögona som dessutom oavbrutet nervöst flackade runt efter något att dricka. Gästerna myste i kortbrallor och linnen, men vi skulle minsann visa hur snygga vi kunde vara i våra smokingar. Gästerna måste ha undrat över vårt mentala tillstånd.
     Å andra sidan finns det inget plagg som kan vara så in i norden kallt som en smoking. Hur många gånger har man inte sjavat ut i tiotals minusgrader, varm efter att ha spelat och suttit i bilen i sin luggslitna festklädsel och trott att man skall dö av en ren och skär köldknäpp. Den fodrade smokingen måste vara en given försäljningssuccé.
     

Kommentarer
Postat av: J

varför inte prova att låta sy upp en smoking i skai? förutom den sexigt lädriga looken så hålls garanterat värmen på subtropiska nivåer.

2007-10-06 @ 08:43:50
URL: http://littlelessconversation.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0