Bland nät och fjädrar

Kändes rätt hyggligt i början. Det är ju förstås fortfarande jobbigt med Rektorns privata sätt att räkna och placera sig i fel serveruta. Rena psykningen förstås. Resulterade i att jag torskade två set mot Rektorn och vann ett, när jag återfått den mentala balansen. Rektorn placerar sig också alltid på den planhalva som ger mig en kraftig motvind från fläktarna. Det tar förstås på krafterna i längden, samtidigt som han spelar med vinden i ryggen. Direktören hade som vanligt åldersrelaterade krämpor och stod sig rätt slätt utan pillersupport i form av Läkaren på plats. Läkaren var på en trivselkväll. Det känns olustigt. 
    Måste tyvärr säga att min småländska hjältevad spelar mig olustiga spratt. Jag får kramp. Det gäller för övrigt som en metafor för hela mitt sorgliga liv. 


   

Kommentarer
Postat av: J

dessa omtalade piller....var, var, var?????

2007-10-16 @ 14:28:13
Postat av: DrDr

Två löften: 1: Dirren får inga mer piller. 2: Du ska få dem i stället. Vi spelar ju i samma lag.

2007-10-16 @ 18:09:56
Postat av: Rektorn

Det viktigaste är inte att deltaga, det viktigaste är att vinna.

2007-10-16 @ 23:05:26
Postat av: Dirren

Nu skiter jag i fjädrar och hormonstinna spelkamrater - nu drar jag till Hongkong och Kina. Orkar inte med Rektorns flin längre. Orkar inte med Bloggmästarens vilsna blick - längtade efter piller sist - sällan har jag saknat Doktorn så mycket som i måndags.

2007-10-18 @ 21:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0