Motsouna....

...var målet för dagens bilutflykt efter ett strandhugg på Pirgakis vilda stränder där vi inledningsvis gick fel och passerade ett tvärsnitt av Europas nudister. Jag inledde dagen med att klä mig strandriktigt med en tröja utan ärmar men blev av hela familjen beordrad att byta outfit. Mina biceps är tydligen inget vidare blickfång. 
    Dagen avslutades med det godaste jag har ätit den här resan: nygrillad örtfylld fisk med grekisk sallad och en outsägligt god citronolja som smälte in i fiskens mjälla kött. På vägen hem var en flock getter nära att möta sin skapare, men de klarade sig med ett andetag av gummilukt. 

Igår hade vår hyresvärd, Dimitri, placerat en kanna vitt vin i köket. Idag? 

Kommentarer
Postat av: Lars

Ang. omskurna nudister.
Hej!
Din reflektion och fråga om alla nudister är omskurna, så är det förmodligen så att många är det. I Sverige är bilden på omskärelse väldigt svartvit, där det ofta anses vara övergrepp, stympning och barbari, det handlar främst om ingrepept på barn.
Men om man bortser från det, så är vi ganska många som tycker om att vara omskurna och inte alls känner oss stympade. Jag har av estetiska skäl valt att göra det i vuxen ålder och trivs kanon med det. Som nudist eftersträvas ju nakenheten och att vara omskuren innebär som jag ser det (och förmodligen de du såg också) en optimal nakenhet där förhuden inte döljer något och personen känner sig naken, ren och fräsch. Det ligger lite i linje med den nakenhet och renhet som rakning av runt könsorg, men mera definetivt.
Det finns till och med en nudistklubb för par där mannen är omskuren. Det du...
Hälsningar, Lars

2007-07-17 @ 17:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0