Trädgården och jag

En elektrisk häcksax. Et moi. En thriller.

Jag har klippt en tredjedel av de hundratals meter av häck som omger vårt sjuttiotalshus. När jag svajar på trappstegen med det strömbärande monstret i min hand och sträcker mig så långt jag kan med min ömma rygg för att forma en grön skulptur värdig ett engelskt herresäte, så inser jag att jag redan har kalkylerat med att det finns tre sätt att kila runt hörnet bara under detta moment. Först det uppenbara, att falla från trappstegen och bryta nacken, med ett knak som hörs till Visingsö. Nummer två: jag klipper av nätkabeln och får ström i hela kroppen och skakar i kramper tills jag giver upp andan. Sist, det börjar regna och den undermåliga elektriska konstruktionen kortsluter och gör att jag i återkommande konvulsioner faller rätt in i den taggiga häcken och dör. Det är först när jag börjar fasar över hur mördarsniglar kommer och äter upp min kropp och endast lämnar kvar några benbitar som jag hajar till och försöker fokusera.

Jag har bekanta som tycker att det är rofyllt och bra för själen med trädgårdsarbete. De är uppenbarligen inte kloka. 

Kommentarer
Postat av: PJ

Jag har bekanta som uppenbarligen inte inser att det finns de som gärna tar sig ann och klipper en hög häck - med glädje, men mot betalning, när du Bo kan sitta på det Hellgrenska residensents soldäck och skriva blogginlägg.

2007-07-25 @ 08:54:37
Postat av: bernur

Du glömmer det fjärde alternativet, från Stephen Kings The Shining: Att din snyggt tilltufsade häck kommer till liv och äter upp dig(ert hus är förmodligen byggd på an ancient burialground för djäknar eller vad nu urinvånarna i Småland heter). Jag har en granne som klipper min häck, efter en tyst överenskommelse (han är dessutom döv).

2007-07-25 @ 14:27:28
Postat av: Ulf Hansson

Häck? Klippa? Är det inte sånt man har föräldrar till?

2007-07-25 @ 16:13:34
URL: http://mörtsell.se
Postat av: B

Tack för all tröst.

2007-07-25 @ 19:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0