Trädgården och jag (3)

Idag avslutade jag nästan det årliga projektet med häckklippningen. När jag stod i min grannes trädgård överraskades jag av en gentleman som sköter om gräsklippning och annat trädgårdsarbete där. Vi presenterade oss och under samtalet förstod jag att han var en yrkeskunnig trädgårdsmästare. Han frågade mig om jag inte var rädd att klippa av nätkabeln och jag replikerade artigt att jag aldrig hade varit i närheten. Han tittade snabbt på den halvfärdiga tujahäcken och sa att han för några år sedan hade klippt av fyra (!) nätkablar under en och samma dag . Hans blick blev alltmer menande, kritisk och jag kände att han till fullo inte uppskattade mitt hantverk, när han leende sa: "men så har jag klippt många häckar i min dag".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0