Rasmussen. God natt.

Cykelpubliken över vår värld måste vara den mest tålmodiga och överseende av alla. Jag tillhör själv en av de som fascineras av Tour de France och det kraftprov och taktiska dilemma som tävlingen utgör. Jag brukar varje sommar oavsett väder följa några etapper i Alperna och Pyrenéerna och kunde förra året se Floyd Landis göra en mirakulös upphämtning i bästa busterstil för att så småningom vinna hela touren. Dopad. Mitt engagemang var bortkastat och min upplevelse var helt spolierad. I år Vinokourov, och nu Rasmussen som på ett hjul skulle cykla i mål i Paris som vinnare. Fuskare. En journalist sa "frågan är inte om cykelsporten är död utan när den dog". Kyllingen Rasmussen kommer sannolikt att grillas hårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0