Kosmetika

Jag har vid en ålder av 42 välsignats med en gigantisk tonårsfinne/blemma/böld på min överläpp. Den gör ont och den har expanderat så att det ser ut som om jag har en enorm fläskläpp. Vid en hastig okulär besiktning tycks det som om jag har gått en omgång med Tyson eller åtminstone kulturskribent Sandell. Eftersom jag av skälen ovan inte kan raka mig ser jag ut om en lätt överviktig uteliggare som uppenbarligen varit i slagsmål.
     Mina familjemedlemmar har visat sig från sin sämsta sida och uppvisar en total brist på empati och omtanke och fäller kommentarer som skall förväntas bringa ett humoristiskt perspektiv på mitt lidande. Tonåringarna har sällan varit så talföra och engagerade i mitt utseende och när jag sent igår raklång i soffan försökte att marinera insidan av läppen i alkohol studsade J, treårig dotter, uppför trappan i sina kycklinggula kortbyxor och förklarade effektivt orsak och verkan:

"Jag vaknade och hörde att du gick i blunden inatt och då såg jag att du gick in i en vägg och där var ett monster och då fick du finnen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0