Äntligen

Idag fick jag till slut den uppskattning jag förtjänar i egenskap av egen företagare. Företagarna skriver i ett brev till just mig:

"Som företagare har du modet, kraften och viljan att ta ansvar för din egen och andras välfärd." 

Jag är rörd. Jag har kämpar med min lilla enskilda firma i 3 år nu och har strävat likt Sisyfos i en lönsamhetens uppförsbacke och därför värmer just de orden min uppgivna och frusna företagarsjäl extra mycket. Jag tror att många inte ser mig som den nya Rausing eller Kamprad, men jag skall SNART låta er stå där med förvånade blickar när jag plötsligt seglar upp som en komet på börshimlen.
    Saken är enkel. Jag har en lysande affärsidé. Men. Jag har problem med en av mina anställda. Han är en flegmatisk nattsuddare med tveksam kosthållning och har dessutom förmågan att inte skicka fakturorna i tid. Ibland kan han drabbas av ett sånt fikasug att han släpper allt han har för händer för att likt en blodhund spåra upp närmaste konditori med Napoleonbakelser. Emellanåt kan han sitta och fånle åt en basgång. Gode Gud. Jag funderar på att ge honom kicken. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0