Ågust?

Såg nästan hela första avsnittet av SVT:s stora julsatsning om Strindberg. Det var fnissigt. Jag satt och fnissade förläget åt Jonas Karlssons putslustiga mustasch och fjäderlätta Strindberg. Trots att jag kände igen så många duktiga och kunniga skådisar blev jag inte berörd ett smack. AS förtjänar mer svärta, tyngd och blues än att skildras i låtsasmiljöer med taskigt iscensatta scener där poliser rider och slåss på folktomma torg och man bara väntar på att få se en japan med digital systemkamera bakom ett hörn. Regissören måste ha varit livrädd för skådespelaruppbådet, eller var fanns det blodfyllda och potenta agerande som man borde kunna förvänta sig?

Kommentarer
Postat av: J

right on B! inte ens snapphanar var lika pinsamt som det här dravlet. birro är en överskattad dramatiker (och författare). stig larsson ska hålla sig till skrivandet. vad gäller iscensättningen så ekar det lågbudget av värsta sort. (i synnerhet panoreringarna över sthlm är så b att man slår sig på knäna).
jag hade hellre sett lukas eller von trier bakom kameran. (historien som typ dogville hade varit spännande - som det nu är drunknar skådespelet i nån slags högtidlighet av all kostym och make).
skit och inget annat är vad det är.
(ingen julsatsning har hittills slagit billes den goda viljan).

2007-12-28 @ 12:32:58
URL: http://littlelessconversation.wordpress.com
Postat av: bernur

Jag klarade bara av första avsnittet. Jag var visserligen sjuk som ett hus, men jag led mest, åt den taffliga dekoren, den otroligt högtravande dialogen - visserligen var det väntat med teatraliska repliker, men ändå var det här värre. Jag håller med om att Birro är överskattad. Det verkar ha varit för många hänsyn som har tagits. Jonas Karlsson ser bara stel och ledsen ut. Å andra sidan hade det varit mycket mer intressant att se en filmatisering av Inferno, med en mindre rödkindad skådespelare (jag tycker ändå att JK är en bra skådespelare), och mindre löjlig mustasch.

2007-12-28 @ 16:00:04
Postat av: vem är PO?

Kan PO vara den berömda slick-komp-pianisten håkan persson månne?

denna ständiga gåta..

2007-12-30 @ 02:12:16
Postat av: vem är PO?

Kan PO vara den berömda slick-komp-pianisten håkan persson månne?

denna ständiga gåta..

2007-12-30 @ 02:13:27
Postat av: Sean P. Walter

De kunde väl åtminstone försökt få mustachen att se någorlunda äkta ut.

2008-01-13 @ 15:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0