Steely Dan, Gaucho

Jag har i mitt vinylspårande orienterat mig fram till Steely Dans Gaucho och det är förstås som att i musikens O-ringen hitta rätt kontroll direkt.  När jag på 1980-talet studerade på musikhögskolan hade jag en klasskamrat som hette So Young och jag behöver väl knappast nämna att vi (eller var det bara jag, gode gud) ofta sjöng den underbara frasen ur Babylon sisters: "so fine so young" när vi träffade henne. Hon log varje gång, men ville sannolikt innerst inne döda oss med händerna. Själv avskyr jag när folk gör sig putslustiga över mitt namn, men det bekymrade mig tydligen inte då.     

Kommentarer
Postat av: bernur

Jag tror att det bara är av den anledningen vi fått putslustiga namn - - -

2007-08-06 @ 07:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0