Jag har troligen inget liv...

...eftersom jag under DN-galan sitter och irriterar mig på småsaker. Varför i all världen skall alla envisas med att kalla Mustafa Mohamed för Musse?  Varför kallas inte Christian Olsson för Krille och Stefan Holm för Steffe med samma ängslighet? Mohamed verkar vara en man med stor integritet som uppenbarligen med en målmedveten satsning har valt att gå den långa trådsmala benhårda vägen för att lyckas. Måste han kläs med ett smeknamn för att passa in i det svenska friidrottsundret?


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har heller inget liv. retade mig dock mest på arrangörens val av musik då löparna stod i startblocken - "dont worry be happy". vad f-n menar de? känns som ett budskap från maneterna i "shark tales" och som ett hån mot hårt satsande idrottare som givit sitt liv åt 10 sekunder i rampljuset. hade de rökt på i speakerbåset tror du?

2007-08-08 @ 11:52:13
Postat av: bernur

Jag irriterar mig mest på att friidrottarna kallas "atleter", som en direktöversättning av engelskans ord. Men visst, smeknamn är
a l l t i d
hemskt onödiga.

2007-08-09 @ 11:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0